zondag 17 mei 2009

Alexander McCall Smith - In the Company of Cheerful Ladies



Weer een lekker deeltje in de serie No 1. Ladies' Detective Agency. Dit keer heeft een van de stageairs van Mr. J.L.B. Matekoni het aangelegd met een rijke vrouw. Hij denkt daardoor dat hij het zich wel kan veroorloven te stoppen met zijn opleiding in de garage. Maar wat moet die rijke vrouw met deze jonge jongen? Mma Makutsi en Mr. J.L.B. Matekoni besluiten op onderzoek uit te gaan. Ondertussen rijdt Mma Ramotswe een fietser aan en neemt ze degene die ze aangereden heeft in dienst. En Mma Makutsi trekt de stoute schoenen aan: ze gaat op dansles.

Hoewel minder verrassend dan de eerdere delen, blijft deze serie o zo lekker als tussendoortje. Ik heb geloof ik nog twee of drie deeltjes op mijn MTBR liggen. Fijn!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

ik vond het in eerste instantie een moeilijk boek, maar ik begrijp het nu wel beter. Het is wel jammer dat de beschrijving die hier staat in een paar opzichten helemaal niet klopt!

Elsje zei

@anoniem: geen idee waarover je het hebt... Waar sla ik de plank mis??

Elsje zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.