maandag 6 oktober 2003

Kinderboekenweek 2003



Wat ben ik toch weer heerlijk aan het genieten van de kinderboekenweek. De pret begon vorige woensdag toen ik met de kinderen naar het kinderboekenfeest ging, een jaarlijks terugkerend festijn om de boekenweek te openen. Normaal gesproken in de Winkel van Sinkel, maar die was nu 'bezet' door het Nederlands Filmfestival. Daarom was men uitgeweken naar het stadhuis van Utrecht. En daar was ik sinds de zeer grondige verbouwing van een paar jaar geleden nog niet geweest.

Er was een tentoonstelling met tekeningen van Annemarie van Haeringen over haar nieuwste boek 'De prinses met het lange haar', diverse schrijvers signeerden hun boeken (Lydia Rood, Dick Bruna, Annemarie van Haeringen, Max Velthuijs en nog een aantal) en er waren voorstellingen (waarvoor ik niet gereserveerd had en dus helaas niet naartoe kon). Het feest werd geopend door de burgemeester, geassisteerd door de prinses met het lange haar :-) Verder liepen er nog een reusachtige Nijntje en Kikker rond, zeer aaibaar!

Wat scoorden wij? 'Kikker vindt een schat', gesigneerd door Max Velthuijs himself, voor Kind 3 die een middagslaapje deed bij de oppas. 'De prinses met het lange haar', met een tekeningetje van koning Kind 2 met een appelklokhuisje, en de nieuwste 'verhalen van een boze heks', met een tekeningetje van heks Kind 1 voorin. De laastste twee door Annemarie van Haeringen. Wat een enig mens is dat trouwens! En dan scoorden we natuurlijk ook nog iets in het thema van dit jaar. Bette Westera schreef 'De raadselridder'. Mijn kinderen hebben enorm genoten van haar vorige boek, 'Alle hens aan dek', dus ik denk dat dit ook weer een hit gaat worden!

En zaterdag gingen we naar de bieb, daar bleken nog kaartjes te zijn voor de voorstellingen met liedjes, speurtochten, kindertoneel van aanstaande woensdag. Dus daar verheug ik me nu vast op!

Geen opmerkingen: