zondag 24 augustus 2003

Renate Dorrestein - Voor liefde: klik op F



Onlangs was ik aan het snuffelen bij ehhh... ik weet het niet eens meer, maar goed, ik was dus aan het snuffelen in een boekhandel of boekenmarktje of zo :-) En wat kwam ik daar tegen? Het werkje:' Voor liefde: klik op F' van Renate Dorrestein.. Een dun boekje (30 p.) in een schattige uitgave (een hartje gestanst uit het voorblad, en een tweede roze voorblad daarachter), uitgegeven door Brokaat.. Een gelimiteerde uitgave: 1300 ex. waarvan dit genummerd exemplaar 1223 is. Onweerstaanbaar toch? Ja, en als enorme Dorrestein- fan was ik natuurlijk direct verkocht (en het boekje aan mij)

Van de blurb (die niet achterop staat, daar staat nl. een stukje Dorrestein-handschrift, maar op de laatste pagina):
Het verhaal verscheen in 1998 in 'Het moment van de eeuw', een gezamenlijke uitgave van de Vereniging NBLC, Probiblio, een aantal Provinciale Bibiotheekcentrales en openbare bibliotheken.

Tot zover het goede nieuws. Nu de 'Afknapper van de Eeuw'! Wat een flauw en nietszeggend niks-verhaaltje: in de verre toekomst leeft een 'ding', gekoppeld aan een hart uit de oudheid, nl. de 20e eeuw. En dat is dan aanleiding tot een nietszeggend, flinterdun essaytje over niks, noppes. Nee, het was zonde van de 15 minuten leestijd. Mag een fan van een schrijfster van het kaliber van Dorrestein misschien IEts meer verwachten van zo'n schattig boekje?

Maar weggeven? Nee, dat doe ik lekker niet. Daarvoor is het toch echt een té leuke uitgave! :-) En toch blijf ik Dorresteinfan...

Geen opmerkingen: