zondag 15 juli 2012

Stephan Enter - Grip


Ik weet niet wat jullie vinden, maar ik vind Grip dus niet om dóór te komen! Het eerste deel is een grote aaneenschakeling van hoogdravend gewauwel doorspekt met idiote analogieën, het tweede deel is aardig, dus ik dacht even: "het wordt nog wat". Helaas, het derde deel, waaraan ik vannacht begon, wauwelt er weer flink op los.
En natuurlijk grijpt Enter naar een soort cliffhangers aan het eind.

Terwijl het toch zo leuk had kunnen zijn om een boek over klimmers te lezen in de Pyreneeën.

Ik las daar trouwens ook Gerbrand Bakker: De omweg. Wat een pareltje!! Helemaal geweldig (zal ik straks meer over schrijven).

Waar Enter eindeloos versiert en nog meer bijzinnen nodig heeft om z'n punt te maken, doet Bakker aan stilistisch fileerwerk. Heel fijntjes en veel aan de verbeelding overlatend. Wat een verschil!

Ik houd klaarblijkelijk van soberheid :-)

1 opmerking:

Lyanne zei

Dit boek ga ik dus niet lezen. Jammer, het onderwerp is wel erg leuk namelijk! Goede recensie. :)