vrijdag 5 augustus 2011

Monaldi & Sorti - Versluiering



Een klein boekje dat je cadeau kreeg van de boekhandelaar in de maand van het spannende boek (juni). Mijn kennismaking met Monaldi & Sorti, waarover ik van een oud-collega al heel wat positieve verhalen gehoord had. En hoewel ik in het begin erg moest wennen aan de schrijfstijl (overdadig!), moet ik toegeven dat ik al snel gegrepen werd door het verhaal. Omdat het boekje zo dun is, moest er natuurlijk wel aan diepgang ingeboet worden.

Het verhaal
Het is 1647. Aan het Franse hof worden de voorbereidingen getroffen voor de uitvoering van een Italiaanse opera. Of is de opera eigenlijk een dekmantel voor heel andere dingen? Intriges, intriges en nog meer intriges!

Voor mij in ieder geval een geslaagde eerste ontmoeting: ik ga zeker meer van dit schrijversduo lezen en denk dat dan de waardering van de drie sterren voor Versluiering zomaar eens op kan lopen tot vier sterren.

Geen opmerkingen: